Lotgenotencontact

Het lotgenotenforum van Trombose.nl is een forum waar lotgenoten elkaar steunen, informeren en helpen. Gun elkaar daarbij de ruimte en wees vriendelijk voor elkaar.

Trombose.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties op dit lotgenotenforum noch voor de inhoud van andere websites die hier genoemd worden. Klik hier voor ons moderatorbeleid.

LET OP: Deze website is geen vervanging van een officieel medisch consult. Als u klachten heeft, adviseren wij u ten sterkste om met uw eigen behandelend arts of huisarts contact op te nemen. U kunt uw medische vragen natuurlijk ook stellen in de rubriek 'Vragen'. U krijgt dan antwoord van onze medisch specialist.

(advertentie)

mevrouw beree

Geschreven op: Zaterdag 5 November 2005 om 13:01
Ongepast of beledigend?

wie weet waarom er door bloedverdunners er plots grote kaalheid ontstaat

en hoe is dit op te lossen

wordt er zo verdrietig van 

Reacties op dit bericht:

Pagina 1 van 4 pagina's met reacties
[1 2 3 4]

Geschreven door: Diana op Maandag 7 November 2005 om 10:14 Ongepaste reactie?

Hoi,

Ik kan niet zien welke bloedverdunner u gebruikt.

Haaruitval is inderdaad een mogelijke bijwerking. Zelf heb ik dat gehad met fenprocoumon. Toen ik overschakelde naar acenocoumarol was het gelijk over.
Het is de moeite waard om het eens te proberen. Ik heb nu weer een behoorlijk lange haardos.


Geschreven door: Tineke op Maandag 5 December 2005 om 03:31 Ongepaste reactie?

Ook ik had haaruitval.
Bij mij is de trombose eind januari 2005 ontdekt.
Ik moest toen stoppen met de pil.
Sindsdien vallen mijn haren ook uit.
Dit heeft zegt men met de hormoonwisseling te maken.
Niet alleen door de bloedverdunners dus.
Ik heb ook 4 maand acenocoumarol geslikt.
Maar mij werd verteld bij de kapper dat de haaruitval komt door dat je de pil niet meer slikt en de hormoonhuishouding veranderd.
Nu nog bijna een jaar later, als mijn haren wat langer zijn ligt 's morgens de wastafel vol met uitgevallen haren.
En tevens zitten mijn kleren vol met uitgevallen haren wat ik vreselijk vindt.
Maar dit schijnt er bij te horen het neem van me aan het went.


Groetjes Tineke


Geschreven door: Lotte op Maandag 5 December 2005 om 12:48 Ongepaste reactie?

Tja.. ik heb hier geen antwoord op,zelf merk ik dat mijn haar wel uitvalt ik moest ook stoppen met de pil, maar ik gebruik nu geen bloedverdunners meer ik had acenocoumarol en tijdens gebruik geen last!Dus waarschijnlijk komt het dan bij mij door de verandering in de hormonen?
Ik zou inderdaad even contact opnemen met de arts.
Groetjes van Lotte


Geschreven door: Noor op Vrijdag 9 December 2005 om 15:36 Ongepaste reactie?

Hallo allemaal
Sinds juni dit jaar slik ik coumarol (na een trombosebeen). Ik slikte ook de pil (Diane). Na tegenstrijdige adviezen van de artsen (wel, maar ook niet doorslikken)ben ik zelf met de pil gestopt. Sindsdien valt mijn haar ook behoorlijk uit; af en toe heb ik het gevoel, dat ik niets meer overhoud, maar dat valt dus reuze mee. Het zal ook wel meespelen, dat ik de Dianepil juist slikte vanwege onder andere haaruitval. Maar toch is het stoppen met de pil een heel goede beslissing geweest, omdat ik andere vervelende reacties van mijn lijf niet meer heb (zoals nachtelijk zweten).
Dus wat Tineke schrijft, kan ik alleen maar beamen.
Groetjes
Noor


Geschreven door: peggy 28 op Maandag 19 December 2005 om 20:26 Ongepaste reactie?

hoi mev beree,
ik heb in maart een trombosebeen gehad tot aan mijn lies. ik heb drie mnd gespoten met fragmin. en hierna acecoumarol sintrom hiervan heb ik last gekregen van haar uitval. de specialist had voor mij geen andere medicijnen. gelukkig heb ik ze niet meer nodig en is mijn haaruitval ook weg. bij mij lag het zeker aan de bloedverdunners. ik hoop dat u er snel van af bent ik kon namelijk wel huilen als ik mijn haar waste en de plukken in mijn handen had. groetjes peggy


Geschreven door: Marjolein op Zaterdag 12 April 2008 om 13:29 Ongepaste reactie?

Hai
Ik heb in 1992 2x een trombose been gehad, dit kwam door de anticonceptie. Nu heb ik voor de pasen dubbelzijdige longembolieen. Ik zit mijn leven vast aan de acecoumarol en mijn haren vallen met bossen uit me hoofd. Ik ben 35 en heb prachtig lang zwart haar. Het is nu de helft en ik jank de tranen uit mijn hoofd.
Als ik info vraag of dit anders kan dan krijg ik als antwoord....beter u haren verliezen dan overlijden aan de embolies. Ja zo kan ik er nog wel tien...
Ik ben hier echt heel erg ziek van. Mocht iemand een oplossing weten dan hou ik mij aanbevolen.
Alvast heel erg bedankt hoor!!!
Groetjes Marjolein


Geschreven door: Sylvia Borin op Zaterdag 12 April 2008 om 16:24 Ongepaste reactie?

Wat fijn dat deze topic weer wordt opgediept!

Na 3 maanden studiemedicatie ben ik met acenocoumarol begonnen. Direct daaraan gekoppeld begon het haaruitval. Naast dat het behoorlijk irritant blijft dat werkelijk overal haren te vinden zijn, is de haardos nogal uitgedund. Tegen kale plekken aan.

Mijn stollingsarts gaf te kennen dat deze omkeerbare bijwerking niet bij fraxiparine is (en dus kennelijk bij de nieuwe generatie antistollingsmiddelen, die pas op z''n vroegst over een paar jaar beschikbaar zijn). Maar dagelijks spuiten en een duurder medicijn gebruiken "levenslang", is ook nauwelijks een optie.

Ook ik ben erg geinteresseerd in oplossingen. Gebruikte pas een paar weken de pil toen DVT en embolien ontstonden. Het haaruitval blijft ook na een dik jaar sintrom even erg. Speciale shampoos of vitaminenkuren helpen niet.

Wie o wie?


Geschreven door: Marjolein op Zaterdag 12 April 2008 om 18:17 Ongepaste reactie?

O je weet niet hoe blij ik ben om iemand te lezen die het begrijpt wat ik voel en dit ook uitzoekt!!
Nu ook mijn volgende probleem, ik kom ook zonder aanleiding kiloīs aan.
Weet je hoe ik me voel, een opgeblazen kikker en dan met een haardos minder.
Ik word hier zo ongelukkig van!!! En dan met de wetenschap dat ik er absoluut niet meer mee mag stoppen.
Dus ik hoop dat er meerdere zijn die het ook hebben hoor!!!
Dus er bestaat wel andere medicatie alleen is het nog niet in nederland als ik het goed begrijp??
Groetjes Marjolein en tis heerlijk om te lezen dat iemand het met je eens is.


Geschreven door: Francis op Zondag 13 April 2008 om 16:04 Ongepaste reactie?

Nu anderhalf jaar geleden ben ik na 6 maanden fraxodi spuiten gestopt met anti-stolling. Ik slik geen pil en slikte die ook niet voor of tijdens mijn trombose-arm.
Na het stoppen viel mijn haar ongeveer voor de helft uit, maar is wel weer teruggekomen.
Bij mij dus geen sprake van hormonale bijwerking, maar bijwerking van de medicatie.


Geschreven door: Marjolein op Zondag 13 April 2008 om 18:29 Ongepaste reactie?

Als ik het goed begrijp heb je dus geen tabletjes geslikt maar alleen gespoten? Je kreeg haaruitval nadat je met de injecties was gestopt. Vreemd want de frax spuiten hebben dit niet als bijwerking. Heb je dit ook doorgegeven aan de apotheek?
Fijn hoor dat je nu van alle medicatie af bent!! Ik zit er mijn leven vast aan en als ik nu al zie hoeveel haren ik na 3 weken al verlies zie ik het heel somber in


Pagina 1 van 4 pagina's met reacties
[1 2 3 4]

Reageer nu op dit bericht:

Let op! Alle vragen en antwoorden worden geÔndexeerd door diverse zoekmachines. Als u niet wilt dat uw persoonlijke gegevens via internet gevonden kunnen worden, dan moet u deze zeker niet in uw vraag verwerken.

Als u medische informatie aanhaalt die niet uit uw persoonlijke omgeving komt, dan is een bronvermelding gewenst. Uiteraard is het de bedoeling dat de medische informatie die u noemt naar uw beste weten de juiste is. Het is niet de bedoeling dat u reclame maakt op dit forum.

Lees voordat u reageert ook onze huisregels.

Disclaimer over bijwerkingen: U kunt als patiŽnt zelf uw bijwerking melden bij het Lareb. Het Lareb verzamelt alle bijwerkingen van geneesmiddelen en vaccins in een databank. Door het melden van een bijwerking draagt u bij aan de veiligheid van geneesmiddelen en vaccins. Melden gaat eenvoudig via het online meldformulier.

Typ uw naam en uw bericht in en druk daarna op 'Voeg bericht toe'.

Uw naam: 
   
Uw bericht: 


(advertenties)
(Advertentie)
Print deze pagina uit Print deze pagina
Voeg Trombose.nl toe aan je favorieten! Favorieten
Advertenties